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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorNarváez Vilema, César Augusto-
dc.contributor.authorUvidia Echeverría, Sebastian Andres-
dc.date.accessioned2022-03-28T13:02:22Z-
dc.date.accessioned2022-03-28T13:02:32Z-
dc.date.available2022-03-28T13:02:22Z-
dc.date.available2022-03-28T13:02:32Z-
dc.date.issued2022-03-28-
dc.identifier.issnUNACH-EC-FCEHT-PINE-
dc.identifier.urihttp://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/8801-
dc.descriptionIn recent years, the idea of inclusive and differentiated education has gained momentum. In contrast to centuries ago, where people with disabilities were seen as a product of sin or divine punishment; today, they have been able to integrate into society and get an education. Considering this and the fact that nowadays, the use of a foreign language (English) is a valuable support for life. The intrigue to know-how the English teaching to people with disabilities is and specifically with deafness, arose. Thus, this study aimed to analyse the particularities of this academic process with students affected with hearing disabilities and who are coursing the Segundo Bachillerato class “A” in the Unidad Educativa Especializada Sordos de Chimborazo ¨ located in the city of Riobamba, Chimborazo province during the academic year 2021-2022. In this framework, the study adopts a qualitative approach, with a field and documentary research modality. It reaches a descriptive level and used the bibliographical, biographical-narrative and ethnographic research methods. The population consisted of six students at Segundo de Bachillerato of the Unidad Educativa Especializada Sordos de Chimborazo and the teacher in charge of teaching English, who were interviewed and observed during a series of classes. The results suggest that the absence of a specialised English teacher leads to a low level of English, and to mitigate this issue, the other teachers have taken over the teaching of this subject. The topics and teaching hours are minimal, ranging from two to three hours per week and only A1 vocabulary topics. Despite this, the hearing-impaired students enjoy the subject, and it often helps them emotionally. From their view, learning a foreign language makes them feel more included in society and perceive that their education is responding to equality. But, as expected, there are still shortcomings that need to be addressed to achieve true inclusion and quality differentiated education. Naturally, all this depends on the Ministerio de Educación, as they have spread the idea themselves, but in reality, all these words have remained in the air, they were only the idea of a utopia.es_ES
dc.description.abstractEn los últimos años, la idea de una educación inclusiva y diferenciada ha tomado gran impulso. A diferencia de siglos atrás, donde a las personas con discapacidad se los consideraba como producto de un pecado o de castigo divino. Hoy en día, las personas con discapacidad han logrado integrarse a la sociedad y obtener una educación. Actualmente, donde el manejo de una lengua extranjera (inglés) es de gran apoyo para la vida, surge la intriga de conocer como es el proceso de enseñanza del inglés en personas con discapacidad, haciendo hincapié en una discapacidad sensorial como es la sordera. Es así como el objetivo del presente proyecto es el análisis de la enseñanza del inglés a estudiantes con discapacidad auditiva que cursan el Segundo de Bachillerato “A”, en la Unidad Educativa Especializada Sordos de Chimborazo en la ciudad de Riobamba en la provincia de Chimborazo, en el periodo 2021-2022. En este marco, el estudio adopta un enfoque cualitativo, con una modalidad de investigación de campo y documental. Alcanza un nivel descriptivo y utilizó los métodos de investigación bibliográfica, biográfico-narrativa y etnográfica. La población estuvo conformada por seis estudiantes de Segundo de Bachillerato de la Unidad Educativa Especializada Sordos de Chimborazo y el profesor encargado de la enseñanza del inglés, quienes fueron entrevistados y observados durante una serie de clases. Los resultados sugieren que la ausencia de un profesor de inglés especializado provoca un bajo nivel de inglés, y para mitigar este problema, los demás docentes han asumido la enseñanza de esta asignatura. Los temas y las horas de enseñanza son mínimos, entre dos y tres horas a la semana y sólo temas de vocabulario A1. A pesar de ello, los alumnos con discapacidad auditiva disfrutan de la asignatura, y a menudo les ayuda emocionalmente. Para ellos, aprender una lengua extranjera les hace sentir más incluidos en la sociedad y que su educación responde a la igualdad. Pero, como era de esperar, todavía hay deficiencias que deben abordarse para lograr una verdadera inclusión y una educación diferenciada de calidad. Naturalmente, todo esto depende del Ministerio de Educación, ya que ellos mismos han difundido la idea, pero en realidad todas estas palabras se han quedado en el aire, son sólo la idea de una utopía.es_ES
dc.description.sponsorshipUNACH, Ecuadores_ES
dc.format.extent88 páginases_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherRiobambaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectDiscapacidad auditivaes_ES
dc.subjectEnseñanza del ingléses_ES
dc.subjectInclusiónes_ES
dc.subjectLenguaje de señases_ES
dc.titleThe Teaching of the English Language to people with hearing disabilities; the case of the students of the Second Bachillerato class "A" in the Unidad Educativa Especializada Sordos de Chimborazo, in the city of Riobamba – Chimborazo province, academic period 2021-2022es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

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