Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/5547
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorTorres Cajas, Mónica Janeth-
dc.contributor.authorPizanán Ortiz, Carla Gabriela-
dc.date.accessioned2019-03-22T17:35:36Z-
dc.date.available2019-03-22T17:35:36Z-
dc.date.issued2019-03-22-
dc.identifier.issnFCEHT-IDIOMAS-
dc.identifier.urihttp://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/5547-
dc.descriptionNowadays it is important to Speak a second Language, that`s why the teachers must correctly apply the techniques and methodologies of teaching vocabulary in order to develop the language skills. Through a previous analysis, it was established as a problem, that the students of the Unidad Educativa “Amelia Gallegos Díaz” of Sexto año of Educación General Básica “B” did know enough vocabulary to create communication. The children´s songs are seen as communicative activities that motivate to the students to learn vocabulary in a fun and fast way, through teaching techniques such as: Pictures, Realia, Body Movements, Word Set or Word Families, Definition, Synonyms/Antonyms, Illustrative Sentences, Scales, Hyponyms, Special Grammatical Features and Translation. For this reason the present research was carried out at Unidad Educativa “Amelia Gallegos Díaz” with students of Sexto año of Educación General Básica class “B” with a population of 37 students and 1 English Teacher, in order to gather meaningful information about how songs were being used in this Institution to make students learn. It was used an observation sheet based on the objectives and the theoretical foundation. This analysis was carried out for 12 hours divided into 3 hours a day for 4 weeks. The objective of this investigation was to analyze the efficiency the children`s songs as communicative activities to develop the vocabulary in the students. The information was obtained during the observation process and this was analyzed and interpreted based on the theoretical foundation. It was determine that the teachers’ don´t use all the vocabulary-teaching techniques, there were only used: Pictures, Realia, Body Movements, Synonyms/Antonyms, Illustrative Sentences, Scales, Hyponyms, and Translation. The next strategies were not used, Word Set or Word Families, Special Grammatical Features and Definition. In addition, the methodological process didn´t has a logical order and some important steps were omitted such as: There were no clear instructions to develop these activities also, a model was not given, that´s why the students couldn´t understand the children´s songs as communicative activities to improve the vocabulary to create communication.es_ES
dc.description.abstractHoy en día es importante hablar un segundo idioma, por eso los profesores deben aplicar correctamente las técnicas y la metodología de enseñanza del vocabulario para desarrollar las habilidades lingüísticas. A través de un análisis previo, se estableció como un problema que los estudiantes de la Unidad Educativa "Amelia Gallegos Díaz" de sexto año de Educación General Básica "B" no conocían el vocabulario suficiente para crear la comunicación. Las canciones infantiles se consideran actividades comunicativas que motivan a los estudiantes a aprender vocabulario de una manera divertida y rápida, a través de técnicas de enseñanza como; Pictures, Realia, Body Movement, Word Sets or Word Families, Definition, Synonyms / Antonyms, Illustrative Sentences, Scales, Hyponyms, Special Grammatical Features y Translation. Por esta razón, la presente investigación se llevó a cabo en la Unidad Educativa "Amelia Gallegos Díaz" con los estudiantes de Sexto año de Educación General Básica "B" con una población de 37 estudiantes y 1 maestra de inglés. Para obtener información sobre cómo se estaban utilizando las canciones en esa institución para hacer que los estudiantes aprendan. Se utilizó una hoja de observación basada en los objetivos y fundamentos teóricos. Este análisis se realizó durante 12 horas divididas en tres horas diarias, durante cuatro semanas. El objetivo de esta investigación fue analizar la eficiencia de las canciones infantiles como actividades comunicativas para desarrollar el vocabulario en los estudiantes. La información se obtuvo durante el proceso de observación y se analizó e interpretó en función de los fundamentos teóricos. Se determinó que los profesores no utilizan todas las técnicas de enseñanza de vocabulario, solo se utilizaron: Pictures, Realia, Body Movements, Synonyms / Antonyms, Illustrative Sentences, Scales, Hyponyms y Translation. No se utilizaron las siguientes estrategias: Word Sets o Word Families, Special Grammatical Features y Definition. Además, el proceso metodológico no tenía un orden lógico y se omitieron algunos pasos importantes, tales como: No hubo instrucciones claras para desarrollar estas actividades y tampoco se dio un modelo, por eso los estudiantes no pudieron entender las canciones de los niños como actividades comunicativas.es_ES
dc.description.sponsorshipUNACH, sede Ecuadores_ES
dc.format.extent52 p.es_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherRiobambaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectVocabularioes_ES
dc.subjectactividades comunicativases_ES
dc.subjecttécnicases_ES
dc.subjectmetodologíaes_ES
dc.title“ANALYSIS OF THE USE OF CHILDREN´S SONGS AS AN ACTIVITY TO INCREASE ENGLISH VOCABULARY WITH THE STUDENTS OF SEXTO AÑO OF EDUCACIÓN GENERAL BÁSICA “B” AT UNIDAD EDUCATIVA “AMELIA GALLEGOS DÍAZ”, IN RIOBAMBA CITY, CHIMBORAZO PROVINCE, DURING THE ACADEMIC YEAR 2017-2018.”es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Tesis - Idiomas

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UNACH-FCEHT-PI-IDIOMAS-2019-00015.pdf1,62 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.