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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorParedes Amoroso, Miguel Fernando-
dc.contributor.authorIdrobo Bermeo, Yesenis Vanesa-
dc.contributor.authorVelozo Oñate, Mónica Isabel-
dc.date.accessioned2016-08-02T17:10:10Z-
dc.date.available2016-08-02T17:10:10Z-
dc.date.issued2016-08-02-
dc.identifier.issnFCEHT-IDIOMAS-
dc.identifier.urihttp://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/2878-
dc.descriptionSummary The English language learning is a procedure that must be given in a didactic and funny environment, considering the techniques and methodologies that are used to obtain significative learning. This rease4rach is produced by the observation done at Unidad Educativa Intercultural Bilingüe “Monseñor Leonidas Proaño” to the students of the second year of baccalaureate “A”, who have difficulties in the speaking skill when they use English language in the learning process. It noticed the interference of the mother tongue (Quichua), that provokes confusion of the sounds (English and Quichua).For this reason the used of role play technique is suggested to improve this skill. The information data were recopilated through the application of survey, which determined the interference level of the mother tongue (Quichua) that provokes when the new language is used.es_ES
dc.description.abstractEl aprendizaje del idioma inglés es un procedimiento que se debe dar en un ambiente didáctico y divertido, tomando en cuenta las técnicas y metodologías usadas para lograr un aprendizaje significativo. Esta investigación se produjo a partir de la observación realizada en la Unidad Educativa Intercultural Bilingüe “Monseñor Leonidas Proaño” en los estudiantes de segundo año de bachillerato “A“, quienes tienen dificultades en el aprendizaje de la destreza del habla al usar el idioma Inglés. Se notó la interferencia de la lengua materna (Quichua) que provoca confusión de los sonidos (inglés y quichua). Por esta razón se sugiere el uso de la técnica del role play para mejorar dicha destreza. Los datos fueron recopilados a través de la aplicación de encuestas, que determinaron el grado de interferencia de la lengua materna (quichua), que provoca al momento de usar el nuevo idioma.es_ES
dc.format.extent60 p.es_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherRiobamba, UNACH 2016es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectspeaking skill throughes_ES
dc.subjectenglish languagees_ES
dc.titleSuggest The Role Play Technique to develop the speaking skill in the English language with Quichua native speakers of second year of baccalaureate ”A” in the Unidad Educativa Intercultural Bilingüe “Monseñor Leonidas Proaño”, in the academic term September 2015- August 2016es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
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