Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/2753
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorCundar, Adriana-
dc.contributor.authorEscudero Orozco, Gloria Isabel-
dc.date.accessioned2016-07-19T14:21:07Z-
dc.date.accessioned2016-07-19T14:21:13Z-
dc.date.available2016-07-19T14:21:07Z-
dc.date.available2016-07-19T14:21:13Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issnIPG-LIN-ING-
dc.identifier.urihttp://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/2753-
dc.descriptionresearch project “ELABORATION AND IMPLEMENTATION OF THE MEANINGFUL LEARNING ASSESSMENT GUIDE “BESIDE” TO BUILD UP ACADEMIC READING AND WRITING SKILLS IN ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE OF THE STUDENTS OF THE SEVENTH SEMESTER OF THE MEDICINE SCHOOL AT THE NATIONAL UNIVERSITY OF CHIMBORAZO IN THE SCHOOL YEAR 2014-2015 ” was conducted with the aim to prove how effective assessment strategies and feedback in the guide were in order to build up students’ academic text analysis and essay writing skills. The study was quali-cuantitative and quasi-experimental. Pre-test and post-test were applied in order to collect data related text analysis, that is, topics, main ideas, supporting details, type, purpose and structure of the text, author’s attitude, and lexical comprehension. For writing, students were tested on abilities such as: essay structure, introduction, paragraph and conclusion, coherence, cohesion, vocabulary use and critical thinking. The type of essays the students worked on were descriptive, explanatory and argumentative. Different assessment techniques were used in order to assess students work. Sources of assessment were: teacher’s assessment, peer assessment and self-assessment. Criterion referenced feedback and metalinguistic written corrective feedback using “the writing correction code” were provided. The results showed that using formative assessment and providing effective feedback step by step of the reading and writing learning process were effective to build up academic writing skills. After using T-student method for hypothesis verifications results showed that writing accounted a better percentage of improvement compared to reading. Reading and writing together showed an improvement of 30% of increase on student’s abilities. Suggestions are given to produce meaningful learning by using assessment and feedback step by step to develop any skill of English as a Foreign Language (EFL)es_ES
dc.description.abstractEL proyecto de investigación " ELABORATION AND IMPLEMENTATION OF THE MEANINGFUL LEARNING ASSESSMENT GUIDE “BESIDE” TO BUILD UP ACADEMIC READING AND WRITING SKILLS IN ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE IN THE STUDENTS OF THE SEVENTH SEMESTER OF THE MEDICINE SCHOOL AT THE NATIONAL UNIVERSITY OF CHIMBORAZO IN THE SCHOOL YEAR 2014-2015 se llevó a cabo con el propósito de demostrar cuan efectiva fue la guía “BESIDE” para construir habilidades de análisis de texto y redacción de ensayos académicos. El estudio fue cuali-cuantitativo y cuasi-experimental. Se aplicaron pre-test y post-test con el fin de recopilar datos relacionados con el análisis de texto, es decir, tema del texto, ideas principales, ideas secundarias, tipo, propósito y estructura del texto, actitud del autor, y comprensión léxica. En cuanto a la escritura los estudiantes fueron evaluados en habilidades tales como: estructura del ensayo, introducción, párrafo y conclusión, coherencia, cohesión, uso del vocabulario y desarrollo de pensamiento crítico. Los tipos de ensayos en los que trabajaron los estudiantes fueron descriptivos, explicativos y argumentativos. Se aplicaron diferentes técnicas y fuentes de evaluación formativa. La retroalimentación se dio en dos tipos: metalingüística-correctiva en forma escrita utilizando "códigos de corrección” y retroalimentación basada en criterios. Los resultados mostraron que el uso de las estrategias de evaluación formativa y el proveer retroalimentación efectiva en cada paso del proceso de aprendizaje fueron eficaces para construir habilidades de escritura y lectura académica. Después de usar el método de comprobación de hipótesis T- student se comprobó que los estudiantes mejoraron más en escritura que en lectura. Pero las dos habilidades juntas mostraron un mejoramiento en las habilidades de un 30 %. Se dan sugerencias en cuanto a aplicar la teoría de aprendizaje significativo y a usar evaluación formativa y retroalimentación paso a paso para desarrollar cualquier tipo de habilidades en Inglés como lengua Extranjera (EFL).es_ES
dc.description.sponsorshipUNACH, Sede Ecuador.es_ES
dc.format.extent135 p.es_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherRiobamba: Universidad Nacional de Chimborazo, 2016.es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectAnálisis de textoes_ES
dc.subjectAprendizaje Significativoes_ES
dc.subjectInglés Académicoes_ES
dc.titleElaboration and implementation of the meaningful learning assessment guide “Beside” to build up academic reading and writing skills in English as a foreign language in the students of the seventh semester of the medicine school at the national university of Chimborazo in the school year 2014-2015es_ES
dc.typemasterThesises_ES
Aparece en las colecciones: Maestría en Lingüística Aplicada al Aprendizaje del Inglés
Maestría en Lingüística Aplicada al Aprendizaje del Inglés

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UNACH-IPG-LIN-ING-2016-0004.pdf7,41 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir
UNACH-IPG-LIN-ING-2016-ANX-0004.1.pdf2,99 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.