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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorHeredia Arboleda, Edgar Eduardo-
dc.contributor.authorBrito Ordoñez, Karen Sabrina-
dc.date.accessioned2024-08-01T20:35:38Z-
dc.date.available2024-08-01T20:35:38Z-
dc.date.issued2024-08-01-
dc.identifier.citationBrito Ordoñez, K. (2024) The Usage of Technology-Based Didactic Resources as a Teaching Strategy to Improve Vocabulary” (Tesis de Grado) Universidad Nacional de Chimborazo. Riobamba, Ecuadores_ES
dc.identifier.otherUNACH-FCEHT-PINE-
dc.identifier.urihttp://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/13616-
dc.descriptionThe implementation of technology-based didactic resources has significantly enhanced English vocabulary at early stages while developing language skills at the same time. Through the use of interactive teaching methods, students are exposed to platforms and websites which deepens their comprehension of the language via gamification. By using a quasi-experimental research framework, this study focuses on a quantitative approach to evaluate kids' knowledge of basic vocabulary after following a two-week treatment that incorporates games on platforms. The control group was organized by children at the same grade level as the experimentalt group, which included twenty-six Initial level students from Unidad Educativa Vigotsky in the city of Riobamba. A significant difference was observed between the pretest and posttest scores of the Intervention Group (IG). The brief synthesis below presents the most important conclusions in the following manner: The pretest IG scores showed (M=4,23, SD=2,06) compared to the posttest IG scores (M=8,50, SD=1,50). Therefore, it has been shown that using online resources increase vocabulary in EFL (English as a Foreign Language), boosting innovation and dynamic teaching methods due to the availability of visual aids to assist learning.es_ES
dc.description.abstractLa implementación de recursos didácticos basados en tecnología ha mejorado significativamente el vocabulario en inglés en las primeras etapas y al mismo tiempo ha desarrollado habilidades lingüísticas. Mediante el uso de métodos de enseñanza interactivos, los estudiantes están expuestos a plataformas y sitios web que profundizan su comprensión del idioma a través de la gamificación. Utilizando un marco de investigación cuasi experimental, este estudio se centra en un enfoque cuantitativo para evaluar el conocimiento del vocabulario básico de los niños después de seguir un tratamiento de dos semanas que incorpora juegos. El grupo de control estuvo organizado por niños del mismo subnivel que el grupo experimental, el cual incluyó a veintiséis estudiantes de nivel Inicial de la Unidad Educativa Vigotsky de la ciudad de Riobamba. Se observó una diferencia significativa entre las puntuaciones pretest y postest del Grupo de Intervención (GI). La breve síntesis a continuación presenta las conclusiones más importantes de la siguiente manera: Los puntajes de IG pretest mostraron (M=4,23, SD=2,06) en comparación con los puntajes de IG postest (M=8,50, SD=1,50). Por lo tanto, se ha demostrado que el uso de recursos en línea aumenta el vocabulario en EFL (inglés como lengua extranjera), impulsando la innovación y los métodos de enseñanzaes_ES
dc.description.sponsorshipUNACH, Ecuadores_ES
dc.format.extent52 páginases_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherRiobamba, Universidad Nacional de Chimborazoes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectTecnologíaes_ES
dc.subjectRecursos didácticoses_ES
dc.subjectGamificaciónes_ES
dc.subjectVocabularioes_ES
dc.titleThe Usage of Technology-Based Didactic Resources as a Teaching Strategy to Improve Vocabularyes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros



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