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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorTorres Cajas, Mónica Janeth-
dc.contributor.authorMillán Ramos, Daniel Hernán-
dc.date.accessioned2022-12-05T17:35:17Z-
dc.date.available2022-12-05T17:35:17Z-
dc.date.issued2022-12-05-
dc.identifier.issnUNACH-EC-FCEHT-PINE-
dc.identifier.urihttp://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/10054-
dc.descriptionFeedback is a vital process within English language learning, it performs an important role during error correction to develop language skills, especially one feature of speech which is pronunciation. For this reason, pronunciation is significant for communication and must be understandable, accurate, and clear for effectiveness. Therefore, the objective of the present research is to analyze the use of Feedback Recast in the 10th "A" of General Basic of the Educational Unit "Pensionado Olivo" to improve English pronunciation. This research is non-experimental with a mixed approach, a descriptive modality, and an exploratory level. As a result, it was evidenced that the strategies used in the teaching-learning process of English pronunciation are not well applied. In addition, the methodological process system used in the application of Recast has inconsistencies Therefore, the students do not acquire the necessary competence in pronunciation to achieve an appropriate use of English in communication. Finally, it specifies the correct methodological process that converts the recast into an effective tool to identify and improve pronunciation in the English language.es_ES
dc.description.abstractLa retroalimentación es un proceso vital en el aprendizaje de la lengua inglesa, cumple un papel importante durante la corrección de errores para desarrollar las habilidades lingüísticas, especialmente una característica del habla que es la pronunciación. Por esta razón, la pronunciación es significativa para la comunicación y debe ser comprensible, precisa y clara para ser efectiva. Por lo tanto, el objetivo de la presente investigación es analizar el uso del Feedback Recast en el 10º "A" de General Básica de la Unidad Educativa "Pensionado Olivo" para mejorar la pronunciación del inglés. Esta investigación es no experimental con un enfoque mixto, de modalidad descriptiva y nivel exploratorio. Como resultado, se evidenció que las estrategias utilizadas en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la pronunciación del inglés no son bien aplicadas. Además, el sistema del proceso metodológico utilizado en la aplicación del Recast tiene inconsistencias, Por lo tanto, los estudiantes no adquieren la competencia necesaria en pronunciación para lograr un uso adecuado del inglés en la comunicación. Por último, se especifica el proceso metodológico correcto que convierte al Recast en una herramienta eficaz para identificar y mejorar la pronunciación en la lengua inglesa.es_ES
dc.description.sponsorshipUNACH, Ecuadores_ES
dc.format.extent47 páginases_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherRiobambaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectRECAST FEEDBACKes_ES
dc.subjectPRONUNCIACIÓNes_ES
dc.subjectPRONUNCIACIÓNes_ES
dc.subjectEXPLICITAes_ES
dc.titleThe usage of Recast Feedback in Teenagers’ English pronunciationes_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros

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