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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorIbarra Loza, Jorge Enrique-
dc.contributor.authorMarcillo Benavides, Diana Marcela-
dc.date.accessioned2018-11-16T16:10:05Z-
dc.date.available2018-11-16T16:10:05Z-
dc.date.issued2018-11-16-
dc.identifier.issnFCEHT-DSÑ-GRF-
dc.identifier.urihttp://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/5183-
dc.descriptionThe research was carried out in the Cultural Museum of the Llama that is located in the community of Palacio Real, province of Chimborazo. There, textile and food products derived from the flame are produced. There are previous studies and investigations related to community tourism, without taking into account that one of the main products is textiles. These products demand the creation of packaging, which in turn are elements of a positioning strategy within the sector. The need was identified by implementing different design stages following Scott's design methodology. The proposals for packaging proposals were elaborated, based on laws and principles of design (Gestalt, Principles of good design). The proposal evidences the use of modular systems for the development of the prototypes, guaranteeing the fulfillment of the basic, stacking and communicational functions of the packaging; also respecting the regulations in force. We experimented with materials and technologies suitable for the construction of prototypes as final pieces. A methodological process and theoretical foundation was carried out that guarantees the scientific rigor that sustains the typologies of design, to obtain aesthetic, ecological and functional pieces. its application will influence the positioning of the products in a strategic way within the market, thanks to the design process fulfilled.es_ES
dc.description.abstractEste proyecto se realizó en el "Museo Cultural de la Llama" que se encuentra ubicado en la comunidad Palacio Real, parroquia Calpi, ciudad de Riobamba, provincia de Chimborazo. Aquí se elaboran productos textiles y alimenticios derivados de la llama. Existen varios estudios e investigaciones relacionadas con el turismo comunitario sin tomar en cuenta que uno de los productos principales son lo textiles, los mismos que necesitan la creación de envases sirviendo como una estrategia de posicionamiento dentro del sector. Se identifica la necesidad implementando diferentes etapas de diseño para la elaboración de propuestas de packaging, basados en retículas básicas que se adaptan a sistemas modulares para el desarrollo del diseño y adaptabilidad de elementos informativos y normativas vigentes. Involucrando materiales y tecnologías adecuadas para las piezas finales. También se define un proceso metodológico, fundamentación teórica y toma de muestras para obtener datos específicos que determinarán tipologías de diseño, para obtener una pieza estética, ecológica y funcional. Esto posicionará a los productos de una manera estratégica dentro del mercado gracias al proceso de diseño.es_ES
dc.description.sponsorshipUNACH, sede Ecuadores_ES
dc.format.extent195 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherRiobamba: Universidad Nacional de Chimborazo, 2018.es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPalacio Reales_ES
dc.subjectEnvasees_ES
dc.subjectTextileses_ES
dc.subjectDiseñoes_ES
dc.titleDiseño de envases y embalajes para productos alimenticios y textiles de la comunidad Palacio Reales_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Tesis - Artes Diseño Gráfico

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