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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorVeloz, Ivo-
dc.contributor.authorValarezo Espinosa, Carlos Michael-
dc.date.accessioned2016-03-04T16:35:22Z-
dc.date.available2016-03-04T16:35:22Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationFacultad de Ingenieríaes_ES
dc.identifier.issnIG.TUR-
dc.identifier.urihttp://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/508-
dc.descriptionThe present’s work it contains the problems that the employees of tourist establishments of lodging face that don't fulfill an attention to the appropriate client, to achieve the tourist's satisfaction inside their facilities. What justifies the development of the present investigation, with the main objective that is to “DESIGN A MANAGEMENT MODEL OF ATTENTION TO THE CLIENT FOR EL TORIL HOSTEL OF THE RIOBAMBA CITY” and specific objectives as: To diagnose the services and functions that it offers the Hostel the Bullpen, located in the city of Riobamba. To develop the pattern of Administration according to the necessities detected in the services of the hostel and to socialize the pattern of attention to the client with the personnel that works in the hostel, for their best understanding; that they will be good to end up developing the main objective. The work is structured in 5 chapters developed sequentially for its best understanding and annexes to supplement the investigation.es_ES
dc.description.abstractEl presenta trabajo contiene las problemáticas que enfrentan los empleados de establecimientos turísticos de alojamiento, que no cumplen con una atención al cliente adecuada, contando siempre con la experiencia para desenvolverse en situaciones donde las técnica y normas a usar son las más recomendadas, para lograr la satisfacción del turista dentro de sus instalaciones. Lo que justifica el desarrollo de la presente investigación, con el objetivo principal que es “DISEÑAR UN MODELO DE GESTIÓN DE ATENCIÓN AL CLIENTE PARA LA HOSTERÍA EL TORIL DE LA CIUDAD DE RIOBAMBA”, y objetivos específicos como: Diagnosticar los servicios y funciones que oferta la Hostería el Toril, ubicado en la ciudad de Riobamba.es_ES
dc.description.sponsorshipUNACH, Sede Ecuador.es_ES
dc.format.extent221p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherRiobamba: Universidad Nacional de Chimborazo, 2010.es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectHosteríases_ES
dc.subjectServicioses_ES
dc.titleDiseño de un modelode Gestión de Antención al Cliente para la Hosteria "EL TORIL" de la Ciudad de Riobamba.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Tesis - Ingeniería Gestión Turística y Hotelera

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