Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/3149
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorUllauri, Magdalena-
dc.contributor.authorGuadalupe Bravo, Luis Oswaldo-
dc.date.accessioned2016-10-24T17:54:02Z-
dc.date.available2016-10-24T17:54:02Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issnIPG-LIN-ING-
dc.identifier.urihttp://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/3149-
dc.descriptionThe research entitled: “Elaboration and Application of a manual with communicative strategies based on Basic English Called “LGB Learning” benefits the speaking skill from the blind students at APRODVICH association, in Riobamba city, during the term 2014- 2015”, proposed with the aim of developing communicative strategies with blind students through vocabulary activities, basic structures and the use of wh-questions in order to improve the skills of listening and speaking in Basic English. The theoretical framework comes out from scientific foundations to further determine the theoretical framework based on the manual to develop the speaking skill of Basic English aimed to blind students, the teaching strategies in the educational and communicative process, the process of learning English, the basic language and object of learning through verbal development of blind students. The research arises from a quasi-experimental, correlational design, applicable type, descriptive-explanatory, bibliographic and field; the method used is the hypothetical - deductive based on the approach of hypotheses and deduction of facts and phenomena, the technique used was the observation which was applied to 8 blind students of the APRODVICH Association in order to display the progress in its development of basic English speech. The manual with communicative strategies “LGB Learning” allowed to guide the teaching-learning process of English, based on active techniques where they can apply the tactual pictures technique and express the reading and knowledge for a new learning; the results of the implementation of the manual identified the strengths and weaknesses of spoken English, and then proceed to the testing of hypotheses and therefore establish the conclusions and the recommendations. The achieved results are positive because they developed their vocabulary through listening and speaking activities, by constantly repeating words and creating dialogues among students, by structuring and pronouncing of sentences using verb “to be” and the basic structures, and also through the use of “wh-questions” by asking and answering questions to reach meaningful learning.es_ES
dc.description.abstractEl trabajo de investigación titulado: Elaboration and Application of a manual with communicative strategies based on Basic English Called LGB Learning benefits the speaking skill from the blind students at APRODVICH association, in Riobamba city, during the term 2014- 2015, planteado con el objetivo de desarrollar estrategias comunicativas con los estudiantes no videntes a través de actividades de vocabulario, estructuras básicas y el uso de cuestionarios con la finalidad de mejorar la destreza de escuchar y hablar del Inglés básico. El marco teórico parte de las fundamentaciones científicas para posteriormente determinar las fundamentaciones teóricas en base al manual del habla de inglés básico dirigido a los no videntes, las estrategias de enseñanza en el proceso educativo y comunicativo, el proceso de aprendizaje del inglés, el lenguaje medio y objeto de aprendizaje a través del desarrollo verbal de los no videntes. La investigación parte de un diseño cuasi experimental, correlacional, además es de tipo aplicado, descriptivo explicativo, de campo y bibliográfico; el método que se utilizó es el hipotético – deductivo en base al planteamiento de las hipótesis y la deducción de hechos y fenómenos, la técnica utilizada fue la observación que se aplicó a los 8 estudiantes no videntes de la Asociación APRODVICH con la finalidad de visualizar el avance en su desenvolvimiento del habla del inglés básico. El manual con estrategias comunicativas “LGB Learning” permitió encaminar el proceso enseñanza aprendizaje del inglés, en base a técnicas activas en donde puedan aplicar la técnica táctil y expresar la lectura y conocimientos para un nuevo aprendizaje; los resultados de la aplicación del manual permiten identificar sus fortalezas y debilidades en el hablado del inglés, para luego proceder a la comprobación de las hipótesis y finalizar con las conclusiones y recomendaciones. Los resultados alcanzados son positivos porque ejercitan su vocabulario a través de actividades de escuchar y hablar, pronunciación repetida de palabras, diálogos entre estudiantes, estructuración y pronunciación de oraciones utilizando los verbos to be, así también a través del uso de las “wh-questions” realizan y responde preguntas para llegar a los aprendizajes significativos.es_ES
dc.description.sponsorshipUNACH, Sede Ecuador.es_ES
dc.format.extent117 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherRiobamba: Universidad Nacional de Chimborazo, 2016.es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectManuales_ES
dc.subjectEstrategias Comunicativases_ES
dc.subjectEducación Especiales_ES
dc.subjectEstrategiases_ES
dc.titleElaboration and Application of a manual with communicative strategies based on Basic English called “LGB Learning” benefits the speaking skill from blind students at APRODVICH association, in Riobamba city, during the term 2014-2015es_ES
dc.typemasterThesises_ES
Aparece en las colecciones: Maestría en Lingüística Aplicada al Aprendizaje del Inglés

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UNACH-IPG-LIN-ING-2016-0013.pdf2,06 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir
UNACH-IPG-LIN-ING-2016-ANX-0013.1.pdf2,81 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.