Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/1385
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorJarrín, Napoleón-
dc.contributor.authorLópez Cepa, Edwin Rolando-
dc.date.accessioned2016-04-08T16:22:16Z-
dc.date.available2016-04-08T16:22:16Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issnFCP-DER-
dc.identifier.urihttp://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/1385-
dc.descriptionThis legal research work, is divided into four chapters covering the development namely: Chapter I has been carried Framework, shaped primarily by the statement of the problem that gives rise to the inquiry, as well as the general and specific objectives for which it was decided to conduct this research, aimed at determining the direct procedure in transit crime by excess passengers how it influences processing in cases handled by judicial unit; justification is also presenting the reasons that prompted the researcher to conduct this study of legal research. Chapter II covers the theoretical framework, which will try the very theoretical basis of the investigation; starting by analyzing the evolution of the traffic law to force and to analyze certain items of importance to the study, it has also focused a stealthy analysis on the indication of criminal responsibility for crimes against the Organic Law, in which He has given special attention to the offense of excess passengers. Chapter III includes field research, for which together with the respective methodology applied, has made a detailed analysis of the factual information collected in the Criminal Justice Unit of the canton Riobamba, with the ultimate goal that the results obtained are can support research, and more specifically achieve fulfilling the proposed at the beginning of the same objectives. Finally, in Chapter IV it has been focused on the conclusions and recommendations of the investigation. The following legal research work, was divided into four chapters relating to the development : Chapter I The Framework has been carried out. Formed initially sentenced by the the problem statement that gives rise to it , as well as the general and specific objectives for which it was decided to conduct this research, aimed at determining the direct procedure in traffic offense for overcrowding and how it influences in the processing in cases that have been prosecuted by criminal judicial unit; justification is also presenting there are many reasons the researcher to conduct this current study of legal research. Chapter II covers the theoretical framework, which will try the very theoretical basis of the investigation; starting by analyzing the evolution of the traffic law until that,as well as to analyze some articles of importance to this study, it has also focused a stealthy analysis on the indication of criminal responsibility for crimes against the Organic Law, in which He has given special attention to the overcrowding. Chapter III covers the field research, for which together with the respective methodology applied, a careful analysis was made of the accurate information gathering at the Criminal Judicial Unit of the Riobamba canton , with the fundamental objective that the obtained results so that the research could be supported and more specifically to reach the proposed objectives at the beginning of the same. Finally, in Chapter V conclusions and recommendations has been focused on this researches_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación jurídica, se encuentra dividido en cuatro capítulos que abarcan el desarrollo a saber: En el Capítulo I, se ha realizado el Marco Referencial, conformado en primera instancia por el planteamiento del problema que da origen a la investigación, así como también a los objetivos generales y específicos por los cuales se ha decidido realizar esta investigación, orientados a determinar los procedimiento directo en el delito de transito por el exceso de pasajeros cómo influye en el procesado, en las causas tramitadas en la unidad judicial; además se encuentra la justificación que presenta los motivos que impulsaron al investigador para realizar el presente trabajo de investigación jurídica. El Capítulo II, abarca el Marco Teórico, en el que tratare la fundamentación teórica propia de la investigación; empezando por analizar la evolución de la ley de tránsito hasta la vigente, así como analizar ciertos artículos de importancia para el estudio, también se ha enfocado un análisis sigiloso acerca del indicio de responsabilidad penal en los delitos contra la Ley Orgánica, en el cual se ha dado especial atención al delito de exceso de pasajeros. El Capítulo III, comprende la investigación de campo, para lo cual conjuntamente con la respectiva metodología aplicada, se ha hecho un análisis minucioso de la información verídica recaba en la Unidad Judicial Penal del Cantón Riobamba, con el objetivo fundamental de que con los resultados obtenidos se pueda respaldar la investigación, y más concretamente lograr dar cumplimiento a los objetivos propuestos al inicio de la misma. Finalmente, en el capítulo IV se ha enfocado a las conclusiones y recomendaciones de la investigación.es_ES
dc.description.sponsorshipUNACH, Sede Ecuador.es_ES
dc.format.extent111p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherRiobamba: Universidad Nacional de Chimborazo, 2016.es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectInvestigación jurídicaes_ES
dc.subjectLey Orgánicaes_ES
dc.titleEl procedimiento directo en el delito de tránsito por el exceso de pasajeros y los efectos jurídicos en el procesado, en las causas tramitadas en la Unidad Judicial Penal con sede en el cantón riobamba en el período de agosto del 2014 a febrero del 2015.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Aparece en las colecciones: Tesis - Derecho

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UNACH-FCP-DER-2016-0001.pdf1,32 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.